Mamo? Czy Ty mnie kochasz? - dylematy Starszaka

Każdy z nas ma obawy jak poradzi sobie pierworodne Dziecko z pojawieniem się młodszego rodzeństwa.
Wiedziałam, że Antek sobie poradzi... ale... bałam się ich wspólnych początków. 
Przygotowywaliśmy się na to od miesięcy. Czytaliśmy książeczki, rozmawialiśmy a nawet czasem żartowaliśmy.
Dziś wiem, że to jak Starszak przyjmie Malucha zależy tylko od Niego, my możemy mu tylko w tym pomóc.

Ważne jest by pamiętać ;
- by angażować starsze dziecko w przygotowanie miejsca dla maluszka przed przyjazdem do domu,
- by starać się zachęcić do pomocy przy maluchu, (Antko został Starszym Pieluszkowym - przynosi chusteczki, pampersy i czasem nawet wywala pampersy do śmietnika; przynosi gaziki i sól fizjologiczna do przecierania oczek)
- by rodzina nie zapomniała się przywitać z Starszym Dzieckiem, gdy przyjdą poznać nowego członka rodziny,
- by starać dzielić się z Tata obowiązkami, tak by Mama miała czas też dla Starszaka,
* fajnym pomysłem jest prezent od Malucha dla Starszaka,

Antko poznaje się dopiero z Gniewkiem ale już nie może sam za siebie, chce być ciągle z Nim, dzielić się swoimi zabawkami, wszystko mu pokazać. Mam nadzieje, że poprowadzimy dalej ich przyjaźń bez faworyzacji jednego z Nich ;)

Komentarze

Popularne posty